Kirjablogi, Storytelling työkaluna
Storytelling työkaluna
Vaikuta tarinoilla bisneksessä
Kirjailijat: Mervi Rauhala ja Tarja Vikström
Julkaisu: 01-2014
Storytelling eli tarinankerronta. Kirja on
työkalu ideointipalveluihin, brändinrakentamiseen ja sisältömarkkinointiin.
Tämä kirja tutustuttaa sinut tarinoiden
voimaan ja auttaa sinua tulemaan tietoiseksi tarinankertojaksi. Opit
hyödyntämään tarinoiden voimaa tavoitteellisesti työssäsi. Jos pelkäät ettei
sinulla ole kiinnostavia tarinoita, kirjasta löytyy esimerkkejä, työkaluja ja ideoita
jotka auttavat.
Kirjassa kiinnostavaa sisältöä, mitä kannatta
hyödyntää:
- Mikä oikeasti on tarina
- Miksi tarina vaikuttaa ihmisiin
- Kahdeksan sekunnin tarina
- Mikä on yritystarina
- Viraalitarinat
Kirjassa ei ollut kolahdusta, josta voisin
kertoa teille, mutta oppimani asia on seuraava:
Tarinan rakenne:
ALKU- Yleisön huomio pitää kaapata heti.
Tarina voi alkaa usealla tavalla.
LOPPU- Onko loppu hyvä vai huono? Saavuttaako
tarinanlukija tavoitteensa. Yleisö saa palkintonsa, kun tarinan ongelma
ratkaistaan.
TAVOITE- Lukijan toiminnan suhde. Yleisö
samaistuu lukijaan ja haluaa tämän saavuttavan tavoitteen. Herättää yleisön
miettimään tavoitteen.
Tuli mieleen, kun kävimme koulun kanssa
innovaatiokisassa. Kisaa olisi kenties voinut voittaa yrittämällä ylhäällä
olevaa keinoa. TARINA. Jos ryhmämme olisi löytänyt ongelmaa, eikä uutta ideaa.
Suosittelen kirjaa niille, jotka oikeasti
täytyy työssään, koulussaan taikka kotonaan vaikuttaa ihmisiin. Jos viestit,
johdat, motivoit, koulutat, myyt, markkinoit, vuorovaikutat tai kehität, kirja
on tarkoitettu sinulle.
-Benin Al-janabi
Kommentit
Lähetä kommentti