Kirjablogi, Storytelling työkaluna


Storytelling työkaluna

Vaikuta tarinoilla bisneksessä
Kirjailijat: Mervi Rauhala ja Tarja Vikström
Julkaisu: 01-2014

Storytelling eli tarinankerronta. Kirja on työkalu ideointipalveluihin, brändinrakentamiseen ja sisältömarkkinointiin.

Tämä kirja tutustuttaa sinut tarinoiden voimaan ja auttaa sinua tulemaan tietoiseksi tarinankertojaksi. Opit hyödyntämään tarinoiden voimaa tavoitteellisesti työssäsi. Jos pelkäät ettei sinulla ole kiinnostavia tarinoita, kirjasta löytyy esimerkkejä, työkaluja ja ideoita jotka auttavat.

Kirjassa kiinnostavaa sisältöä, mitä kannatta hyödyntää:

-       Mikä oikeasti on tarina
-       Miksi tarina vaikuttaa ihmisiin
-       Kahdeksan sekunnin tarina
-       Mikä on yritystarina
-       Viraalitarinat

Kirjassa ei ollut kolahdusta, josta voisin kertoa teille, mutta oppimani asia on seuraava:

Tarinan rakenne:

ALKU- Yleisön huomio pitää kaapata heti. Tarina voi alkaa usealla tavalla.
LOPPU- Onko loppu hyvä vai huono? Saavuttaako tarinanlukija tavoitteensa. Yleisö saa palkintonsa, kun tarinan ongelma ratkaistaan.
TAVOITE- Lukijan toiminnan suhde. Yleisö samaistuu lukijaan ja haluaa tämän saavuttavan tavoitteen. Herättää yleisön miettimään tavoitteen.

Tuli mieleen, kun kävimme koulun kanssa innovaatiokisassa. Kisaa olisi kenties voinut voittaa yrittämällä ylhäällä olevaa keinoa. TARINA. Jos ryhmämme olisi löytänyt ongelmaa, eikä uutta ideaa.

Suosittelen kirjaa niille, jotka oikeasti täytyy työssään, koulussaan taikka kotonaan vaikuttaa ihmisiin. Jos viestit, johdat, motivoit, koulutat, myyt, markkinoit, vuorovaikutat tai kehität, kirja on tarkoitettu sinulle.

-Benin Al-janabi




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kirjakolahdus, Kurvinen. J, Seppä. M.2016. B2B-markkinoinnin & myynnin pelikirja. Helsinki: Kauppakamari.

Kirjakolahdus, Parvinen. P. 2016. Myyntipsykologia: Näin meille myydään. Jyväskylä: Docendo.

Asiakkaan aikakausi- Rohkeus + rakkaus = raha