Asiakkaan aikakausi- Rohkeus + rakkaus = raha

Asiakkaan aikakausi- Rohkeus + rakkaus = raha. Janne Löytänä, Kari Korkiakoski.
Kirjapisteet: 2

Asiakkaalla alkaa olemaan valta käsissään. Siinä missä yritys sai päättää asiakkaistaan ja toimintatavoistaan, kuten toimituksesta, asiakas ei voinut kuin hyväksyä tilanne. Osat ovat kuitenkin vaihtuneet, kun kilpailu on kiristynyt, toimitukset ovat nopeutuneet ja tuotantomenetelmät kehittyneet. Asiakas voi käytännössä valita, mistä haluaa tilata ja kuinka nopeasti.

Uusi tilanne pakottaa yritykset mukautumaan asiakkaan toiveisiin, toimitukset on saatava mahdollisimman nopeasti liikkeelle ja asiakaspalvelun pitäisi olla sujuvaa vuorokaudenajasta riippumatta. Pisimmän tikun ovat vetäneet yritykset, jotka kykenevät mukautumaan parhaiten asiakkaan toiveisiin, ja voineet tarjota loistavaa asiakaspalvelua. Asiakaskokemus on entistä suuremmassa osassa, kun palaute leviää helposti sosiaalisen median välityksellä kaikkialle.

Projekteissamme tulemme kilpailemaan ennen kaikkea hinnoittelumme ja asiakaslähtöisyyden avulla. Tiimityöskentelyn ansiosta tiedonkulku on sujuvaa ja kykenemme tuottamaan projekteja tehokkaasti. Meidän täytyy huomioida asiakkaan tarpeet mahdollisimman laajasti ja pyrkiä vastaamaan niihin. Hyvin toteutetut projektit kertautuvat varmasti, kun sana hyvin tehdystä työstä leviää laajemmalle.


– Joona Silvennoinen

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viisas mies ei kuse vastatuuleen ja muita huomioita (työ)elämästä - Jyri Erma

Kirjakolahdus, Kurvinen. J, Seppä. M.2016. B2B-markkinoinnin & myynnin pelikirja. Helsinki: Kauppakamari.

Kirjakolahdus, Parvinen. P. 2016. Myyntipsykologia: Näin meille myydään. Jyväskylä: Docendo.