Kirjakolahdus, Helena V. & Eija H. Tapahtuma on tilaisuus, 2014. Helsinki, Tietosanoma

Tapahtuma on tilaisuus -teos kertoo laajasti miten tapahtuman järjestäminen tapahtuu ja minkälaista tapahtumamarkkinointi on parhaimmillaan. Kirja pyrkii opastamaan lukijan ymmärtämään tapahtumiin liittyvien vaiheiden tärkeyden, jotta suunnitellusta tapahtumasta tulisi parhain mahdollinen.
Teos on tarkoitettu erittäin käytännönläheiseksi sekä helppolukuiseksi oppaaksi kaikille tapahtumantekijöille. Se on koottu monien ihmisten näkemyksistä, jotta jokaiseen vaiheeseen liittyen saataisiin erilaisia näkökulmia sekä kokemuksia. Kuitenkin kirjan päätavoitteena on saada tapahtumanjärjestäjä pohtimaan niitä tunteita, mitkä syntyvät tapahtuman suunnittelusta tapahtuman lopetukseen asti.
Kirjassa on yksitoista vaihetta, joiden kautta tapahtumanjärjestämistä sekä tapahtumamarkkinointia käsitellään. Vaiheet sisältävät laidasta laitaan yksityiskohtaista tietoa muiden kokemuksista tapahtumanjärjestäjinä sekä kirjailijoiden opastuksia tavoitteiden saavuttamiseksi.
Valitsimme tämän kirjan juuri sen takia, että olemme järjestämässä hieman isompaa tapahtumaa projektimme kautta. Halusimme oppia lisää siitä miten tehostaisimme markkinointia sekä saisimme tulevan tapahtuman onnistumaan paremmin kuin hyvin.
Eniten minun mieleeni jäivät erilaiset tekijänoikeus sekä lupa-asiat, jotka tulisi huomioida tapahtumien järjestämisessä. Esimerkiksi se, että olisi hyvä rekisteröidä tapahtuman nimi, jotta tapahtumaan liittyvät oikeudet pysyisivät järjestäjillä. Lisäksi kirjaan oli lueteltu yleisiä lupia, joita tarvitaan erilaisissa tapahtumissa. Oli erittäin hyödyllistä lukea näistä asioista, sillä meidänkin tapahtumaan voi kohdistua erilaisia lupa-asioita.
Järjestimme jo viime syksynä yhden tapahtuman, mutta tämän kirjan avulla saamme paljon enemmän irti siitä mitä tapahtuman tulisi oikeasti sisältää ja miten markkinointi tulisi järjestää, jotta osallistujia olisi mahdollisimman paljon. Seuraavissa tiimipalavereissa tulemme varmasti keskittymään vielä enemmän erilaisten vaiheiden työstämiseen ja siihen, miten tulemme saamaan sanan kiertämään tulevasta tapahtumastamme. Lisäksi kirja toi intoa pyrkiä parhaimpaan.

Suosittelen kirjaa erittäin paljon niille, jotka ovat halukkaita järjestämään tai suunnittelemaan tapahtumia sekä perehtymään tapahtumamarkkinointiin.

Arvosana kirjalle: 3/5

-        Johanna Hämäläinen 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kirjakolahdus, Kurvinen. J, Seppä. M.2016. B2B-markkinoinnin & myynnin pelikirja. Helsinki: Kauppakamari.

Kirjakolahdus, Parvinen. P. 2016. Myyntipsykologia: Näin meille myydään. Jyväskylä: Docendo.

Asiakkaan aikakausi- Rohkeus + rakkaus = raha