Digitaalisen markkinoinnin manuaali: opas markkinointijohtajille etulinjan insinööreiltä
Kirja on opas missä kerrotaan erilaisia digitaalisen markkinoinnin
strategioita ja erilaisia olemassa olevia markkinoinnin työkaluja. Siinä myös
selitettiin hyvin missä vaiheessa sinä voisit alkaa käyttämään työkaluja.
Teoksessa myös painostettiin hyvin paljon miten paljon ei kannatta
pysähtyä kauan yhteen kohtaan ja suunnitella sitä kuukausi tolkulla eikä tee
sitä. Siinä korostettiin nopean kokeilun menetelmää missä teet piennen
projektin, analysoit sen nopeasti mistä opit mikä toimii ja mikä ei toimi. Sitten
oppimasi perusteella teet taas nopean pienen projektin. Tämän menetelmän kautta
saat helposti selvitettyä mikä menetelmä sopii sinulle. Kun sijoitat paljon
aikaa yhden menetelmän suunnitteluun ja laitat siihen paljon rahaa ja lopuksi selviääkin,
että se menetelmä ei sittenkään toimi sinulle niin menetät paljon enemmän siinä
kuin jos tekisit nopeita pieniä kokeiluja.
Minulle kirja antoi eniten tietoa menetelmän lisäksi erilaisista
työkaluista on olemassa mitä digi markkinoinnissa voi ja kannattaa käyttää.
Pidin myös siitä, miten kirjassa painostettiin, että homma ei lopu siihen
esim., kun netti sivu on valmis ja se on julkaistu vain se vastaa alkaa siitä.
Julkaisun jälkeen pitää katsoa mikä sivussa toimiin ja mikä ei toimi ja pitää
vaihtaa tai poistaa kokonaan. Oli myös kiinnostava lukea miten markkinoinnissa
voi käyttää psykologisia ilmiöitä kuten miten ihmisillä on vaikeus rikkoa
lupauksia tai miten velkaan jääminen tunne jää vaivaamaan monia.
Kommentit
Lähetä kommentti