Digitaalisen markkinoinnin manuaali: opas markkinointijohtajille etulinjan insinööreiltä







Kirja on opas missä kerrotaan erilaisia digitaalisen markkinoinnin strategioita ja erilaisia olemassa olevia markkinoinnin työkaluja. Siinä myös selitettiin hyvin missä vaiheessa sinä voisit alkaa käyttämään työkaluja.


Teoksessa myös painostettiin hyvin paljon miten paljon ei kannatta pysähtyä kauan yhteen kohtaan ja suunnitella sitä kuukausi tolkulla eikä tee sitä. Siinä korostettiin nopean kokeilun menetelmää missä teet piennen projektin, analysoit sen nopeasti mistä opit mikä toimii ja mikä ei toimi. Sitten oppimasi perusteella teet taas nopean pienen projektin. Tämän menetelmän kautta saat helposti selvitettyä mikä menetelmä sopii sinulle. Kun sijoitat paljon aikaa yhden menetelmän suunnitteluun ja laitat siihen paljon rahaa ja lopuksi selviääkin, että se menetelmä ei sittenkään toimi sinulle niin menetät paljon enemmän siinä kuin jos tekisit nopeita pieniä kokeiluja.


Minulle kirja antoi eniten tietoa menetelmän lisäksi erilaisista työkaluista on olemassa mitä digi markkinoinnissa voi ja kannattaa käyttää. Pidin myös siitä, miten kirjassa painostettiin, että homma ei lopu siihen esim., kun netti sivu on valmis ja se on julkaistu vain se vastaa alkaa siitä. Julkaisun jälkeen pitää katsoa mikä sivussa toimiin ja mikä ei toimi ja pitää vaihtaa tai poistaa kokonaan. Oli myös kiinnostava lukea miten markkinoinnissa voi käyttää psykologisia ilmiöitä kuten miten ihmisillä on vaikeus rikkoa lupauksia tai miten velkaan jääminen tunne jää vaivaamaan monia.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kirjakolahdus, Malmelin, N. & Hakala, J. 2012. Vetovoima. Helsinki: Alma Talent. - Nea Roue ja Aina Erikäinen

Kirjakolahdukset 2018

That's Not How We Do It Here!: A Story About How Organizations Rise, Fall – and Can Rise Again