On aika muuttua: Menestysopas sosiaalisen aikakauden johtajille, J.Hurmerinta, 2015

Luin Johanna Hurmerinnan kirjan nimeltä ” On aika muuttua: Menestysopas sosiaalisen aikakauden johtajille”. Johanna Hurmerinta on maailmaa nähnyt, suomalainen kirjailia. Hän on ammattilainen viestinnän, markkinoinnin sekä sosiaalisen digiliiketoiminnan alalla.
Kirja käsittelee menestyvän
sosiaalisen organisaation, sosiaalisen liiketoiminnan ja digityöyhteisön kehittämistä sekä nykyaikaistamista. Kirjassa puhutaan teollisen aikakauden jääneen sosiaalisen aikakauden jyrän alle, jolloin on tärkeää muuttaa johtamismetodeja sekä lisätä työntekijöiden sitoutuvuutta työhönsä.
Sosiaalisella aikakaudella tarkoitetaan palvelukulttuurin sekä asiakaslähtöisyyden aikakautta, jolloin tarvitaan muutoksia teolliseen aikakauteen verrattuna asenne- sekä toimintatapoihin. Kirjassa mainitaan sosiaalisen aikakauden ostotapahtumien alkavan jo sosiaalisessa mediassa. Jopa 85% ihmisistä tekee ostopäätökseen vaikuttavia tekoja jo sosiaalisessa mediassa – mitä sieltä on kuultu toisilta henkilöiltä, sekä mitä tuotetta tarjoava yritys esittää mediassa.

Esimerkkejä sosiaalisen aikakauden muutoksista:

Tulee luoda uusia sosiaalisia sekä avoimia tapoja johtaa.
Työyhteisöä on kehitettävä kohti sosiaalisempaa ja työntekijöitä sitouttavaan sekä motivoivaan suuntaan.
Johtajan tulee luoda työyhteisö, jossa innovointiin kannustetaan, sekä uusien ideoiden testaamista ei tulisi pelätä.
Myynnin ja markkinoinnin- sekä asiakkaiden palvelemisen modernisointi

Suosittelen kirjaa kaikille.

Oskari Rinne

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kirjakolahdus, Parvinen. P. 2016. Myyntipsykologia: Näin meille myydään. Jyväskylä: Docendo.

Asiakkaan aikakausi- Rohkeus + rakkaus = raha

Viisas mies ei kuse vastatuuleen ja muita huomioita (työ)elämästä - Jyri Erma