On aika muuttua: Menestysopas sosiaalisen aikakauden johtajille, J.Hurmerinta, 2015
Luin Johanna
Hurmerinnan kirjan nimeltä ” On aika muuttua: Menestysopas sosiaalisen
aikakauden johtajille”. Johanna Hurmerinta on maailmaa nähnyt, suomalainen
kirjailia. Hän on ammattilainen viestinnän, markkinoinnin sekä sosiaalisen
digiliiketoiminnan alalla.
Kirja käsittelee menestyvän sosiaalisen organisaation, sosiaalisen liiketoiminnan ja digityöyhteisön kehittämistä sekä nykyaikaistamista. Kirjassa puhutaan teollisen aikakauden jääneen sosiaalisen aikakauden jyrän alle, jolloin on tärkeää muuttaa johtamismetodeja sekä lisätä työntekijöiden sitoutuvuutta työhönsä.
Sosiaalisella aikakaudella tarkoitetaan palvelukulttuurin sekä asiakaslähtöisyyden aikakautta, jolloin tarvitaan muutoksia teolliseen aikakauteen verrattuna asenne- sekä toimintatapoihin. Kirjassa mainitaan sosiaalisen aikakauden ostotapahtumien alkavan jo sosiaalisessa mediassa. Jopa 85% ihmisistä tekee ostopäätökseen vaikuttavia tekoja jo sosiaalisessa mediassa – mitä sieltä on kuultu toisilta henkilöiltä, sekä mitä tuotetta tarjoava yritys esittää mediassa.
Esimerkkejä sosiaalisen aikakauden muutoksista:
Kirja käsittelee menestyvän sosiaalisen organisaation, sosiaalisen liiketoiminnan ja digityöyhteisön kehittämistä sekä nykyaikaistamista. Kirjassa puhutaan teollisen aikakauden jääneen sosiaalisen aikakauden jyrän alle, jolloin on tärkeää muuttaa johtamismetodeja sekä lisätä työntekijöiden sitoutuvuutta työhönsä.
Sosiaalisella aikakaudella tarkoitetaan palvelukulttuurin sekä asiakaslähtöisyyden aikakautta, jolloin tarvitaan muutoksia teolliseen aikakauteen verrattuna asenne- sekä toimintatapoihin. Kirjassa mainitaan sosiaalisen aikakauden ostotapahtumien alkavan jo sosiaalisessa mediassa. Jopa 85% ihmisistä tekee ostopäätökseen vaikuttavia tekoja jo sosiaalisessa mediassa – mitä sieltä on kuultu toisilta henkilöiltä, sekä mitä tuotetta tarjoava yritys esittää mediassa.
Esimerkkejä sosiaalisen aikakauden muutoksista:
Tulee luoda uusia sosiaalisia sekä avoimia tapoja johtaa.
Työyhteisöä on kehitettävä kohti sosiaalisempaa ja työntekijöitä sitouttavaan
sekä motivoivaan suuntaan.
Johtajan tulee luoda työyhteisö, jossa innovointiin kannustetaan, sekä
uusien ideoiden testaamista ei tulisi pelätä.
Myynnin ja markkinoinnin- sekä asiakkaiden palvelemisen modernisointi
Suosittelen kirjaa kaikille.
Oskari Rinne
Kommentit
Lähetä kommentti