Harvard Business School Press. 2005. Työntekijöiden motivoiminen. Helsinki: Art-Print Oy. - Aina Erikäinen
Luin työntekijöiden motivoiminen-kirjan, joka on osa
tulostieteinen johtaja sarjaa. Kirja kokoaa yhteen Harvard Management Update ja
Harvard Management Communication Letter- julkaisujen ajankohtaisia
artikkeleita.
Kirjan takakansi lupaa johtajia oppimaan ajattelemaan
tavoitekeskeisesti, välttämään eristymisen, innostamaan työryhmää ja
kommunikoimaan tarkoituksenmukaisesti. Tämä on varmasti totta, sillä kirja avaa
monipuolisesti millaisia piirteitä ja ominaisuuksia motivoiva johtaja omistaa.
Kirja antaa vinkkejä mm. siihen miten johtajan kannattaa tarttua mahdollisiin
ongelmiin, miten johtaa yksilökohtaisesti, tunneälyn merkityksestä, alaisten
ideoiden huomioon ottamisesta sekä kuuntelemisen tärkeydestä.
Kirjassa oli monipuolisesti tärkeää asiaa ja teksti oli myös
melko helppolukuista, mutta huomasin lukiessani, ettei asia ole itselleni tällä
hetkellä mielenkiintoinen. Tästä voi johtua myös se, etten päässy kirjaan ihan
täysin sisälle eikä kolahduksiakaan syntynyt montaa. Uskon kuitenkin, että
kirja tuntuisi täysin erilaiselta jos itse toimisin jonkun organisaation
johdossa.
-Aina Erikäinen
Kommentit
Lähetä kommentti