Harvard Business School Press. 2005. Työntekijöiden motivoiminen. Helsinki: Art-Print Oy. - Aina Erikäinen


Luin työntekijöiden motivoiminen-kirjan, joka on osa tulostieteinen johtaja sarjaa. Kirja kokoaa yhteen Harvard Management Update ja Harvard Management Communication Letter- julkaisujen ajankohtaisia artikkeleita.

Kirjan takakansi lupaa johtajia oppimaan ajattelemaan tavoitekeskeisesti, välttämään eristymisen, innostamaan työryhmää ja kommunikoimaan tarkoituksenmukaisesti. Tämä on varmasti totta, sillä kirja avaa monipuolisesti millaisia piirteitä ja ominaisuuksia motivoiva johtaja omistaa. Kirja antaa vinkkejä mm. siihen miten johtajan kannattaa tarttua mahdollisiin ongelmiin, miten johtaa yksilökohtaisesti, tunneälyn merkityksestä, alaisten ideoiden huomioon ottamisesta sekä kuuntelemisen tärkeydestä.

Kirjassa oli monipuolisesti tärkeää asiaa ja teksti oli myös melko helppolukuista, mutta huomasin lukiessani, ettei asia ole itselleni tällä hetkellä mielenkiintoinen. Tästä voi johtua myös se, etten päässy kirjaan ihan täysin sisälle eikä kolahduksiakaan syntynyt montaa. Uskon kuitenkin, että kirja tuntuisi täysin erilaiselta jos itse toimisin jonkun organisaation johdossa.



-Aina Erikäinen

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viisas mies ei kuse vastatuuleen ja muita huomioita (työ)elämästä - Jyri Erma

Kirjakolahdus, Kurvinen. J, Seppä. M.2016. B2B-markkinoinnin & myynnin pelikirja. Helsinki: Kauppakamari.

Kirjakolahdus, Parvinen. P. 2016. Myyntipsykologia: Näin meille myydään. Jyväskylä: Docendo.