Asiakkaan aikakausi


Asiakkaan aikakausi

Asiakkaan aikakaudella asiakkaan huomiointi on tärkeää. Kaikki keskenään kilpailevat yritykset pystyvät tuottamaan ja tarjoamaan kutakuinkin samoja palveluita ja tuotantomenetelmiä, joten asiakaspalvelun tärkeys korostuu huomattavasti, sillä se on ”viimeinen” markkinointi keino. On hyvä muistaa, että suuri osa ostopäätöksistä tapahtuu jo ennen kauppaan menoa. Nopea ja sujuva toiminta tuotteen tarjoamisessa ja asiakaspalvelussa on erityisen tärkeää. Esimerkiksi asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa korostuu asiakkaan aikakaudella. Kun asiakas ottaa yritykseen yhteyttä sosiaalisessa mediassa, vastausta odotetaan hyvin lyhyellä viiveellä. Vaikka yritys vastaisikin nopeasti, pitää silti ottaa jokainen asiakas yksilöllisesti huomioon. Yksikin huono asiakaskokemus sosiaalisessa mediassa, voi johtaa nopeasti huonoon maineeseen.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viisas mies ei kuse vastatuuleen ja muita huomioita (työ)elämästä - Jyri Erma

Kirjakolahdus, Kurvinen. J, Seppä. M.2016. B2B-markkinoinnin & myynnin pelikirja. Helsinki: Kauppakamari.

Kirjakolahdus, Parvinen. P. 2016. Myyntipsykologia: Näin meille myydään. Jyväskylä: Docendo.