Kirjakolahdus, Helena V. & Eija H. Tapahtuma on tilaisuus


Tapahtuma on tilaisuus

Tapahtumamarkkinointi ja tapahtuman järjestäminen.
Kirjailijat: Helena Vallo ja Eija Häyrinen
Julkaistu: 01-2014

Tapahtuma on tilaisuus, on tapahtumanjärjestäjän käsikirja. Se kertoo käytännön läheisesti, miten elämyksellinen ja onnistunut tapahtuma syntyy. Tapahtuma on järjestäjälle aina tilaisuus, joka kannattaa käyttää hyödyksi. Siksi tapahtuma on syytä suunnitella ja toteuttaa hyvin.

Kirjassa käsitellään tapahtumamarkkinointia laajasti ja pohditaan esimerkiksi sitä, millaista tapahtumamarkkinointi on työnä, miten tapahtumia voidaan hyödyntää paremmin ja miten tapahtumissa voidaan käyttää sosiaalista mediaa.

Kirjassa käydään vastuuhenkilöiden tehtävät tarkasti läpi. Kirjoittajat kertovat myös omien kokemustensa läpi tietoa.

Mielestäni kirjan tärkeimmät tiedot, mistä hyödyin oikeasti:
-       Tapahtumamarkkinointi
-       Mitä tapahtumalla voidaan markkinoida
-       Tapahtuman oma markkinointi
-       Tapahtumamarkkinoinnin osuus markkinointibudjetissa
-       Asenne ja ammattilaisuus
-       Luvat ja muuta huomioitavaa
-       Vastuuhenkilöt
-       Ketjutapahtuma
-       Jälkimarkkinointivaihe


Kirjakolahdukseni:

Teeman on näyttävä tapahtuman koko ketjussa: kutsu- ohjelma- sisältö- materiaalit- somistus- tarjoilu-pukeutuminen-giveaway-lahja- jälkimarkkinointi

Vaikka olemme yhteisissä tapaamisissamme analysoineet tapahtumia eri näkökulmista, olemme aina loppujen lopuksi päätyneet pohtimaan sitä tunnetta, joka tapahtumassa syntyy ja jonka me osallistujina tunnemme ja jonka me siitä jälkeenpäin muistamme.

Suosittelen erityisesti kirjaa niille, jotka ovat kiinnostuneita tapahtumajärjestämisestä, tapahtumamarkkinoinnista ja suunnittelusta.


-Benin Al-janabi

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kirjakolahdus, Malmelin, N. & Hakala, J. 2012. Vetovoima. Helsinki: Alma Talent. - Nea Roue ja Aina Erikäinen

Kirjakolahdukset 2018