Kirjakolahdus, Helena V. & Eija H. Tapahtuma on tilaisuus
Tapahtuma on tilaisuus
Tapahtumamarkkinointi ja tapahtuman
järjestäminen.
Kirjailijat: Helena Vallo ja Eija
Häyrinen
Julkaistu: 01-2014
Tapahtuma on tilaisuus, on
tapahtumanjärjestäjän käsikirja. Se kertoo käytännön läheisesti, miten
elämyksellinen ja onnistunut tapahtuma syntyy. Tapahtuma on järjestäjälle aina
tilaisuus, joka kannattaa käyttää hyödyksi. Siksi tapahtuma on syytä
suunnitella ja toteuttaa hyvin.
Kirjassa käsitellään
tapahtumamarkkinointia laajasti ja pohditaan esimerkiksi sitä, millaista
tapahtumamarkkinointi on työnä, miten tapahtumia voidaan hyödyntää paremmin ja
miten tapahtumissa voidaan käyttää sosiaalista mediaa.
Kirjassa käydään vastuuhenkilöiden
tehtävät tarkasti läpi. Kirjoittajat kertovat myös omien kokemustensa läpi
tietoa.
Mielestäni kirjan tärkeimmät tiedot,
mistä hyödyin oikeasti:
- Tapahtumamarkkinointi
- Mitä tapahtumalla voidaan markkinoida
- Tapahtuman oma markkinointi
- Tapahtumamarkkinoinnin osuus
markkinointibudjetissa
- Asenne ja ammattilaisuus
- Luvat ja muuta huomioitavaa
- Vastuuhenkilöt
- Ketjutapahtuma
- Jälkimarkkinointivaihe
Kirjakolahdukseni:
Teeman on näyttävä tapahtuman koko
ketjussa: kutsu- ohjelma- sisältö- materiaalit- somistus-
tarjoilu-pukeutuminen-giveaway-lahja- jälkimarkkinointi
Vaikka olemme yhteisissä tapaamisissamme
analysoineet tapahtumia eri näkökulmista, olemme aina loppujen lopuksi
päätyneet pohtimaan sitä tunnetta, joka tapahtumassa syntyy ja jonka me
osallistujina tunnemme ja jonka me siitä jälkeenpäin muistamme.
Suosittelen erityisesti kirjaa niille,
jotka ovat kiinnostuneita tapahtumajärjestämisestä, tapahtumamarkkinoinnista ja
suunnittelusta.
-Benin Al-janabi
Kommentit
Lähetä kommentti